מדריך לרכישה למחשב נייד: 8 טיפים חיוניים

השקיעו את כספכם במחשב הנייד המושלם
מחשבים ניידים הם קומפקטיים מספיק כדי לקחת איתך, ועם זאת מגוונים מספיק כדי להריץ יישומים תובעניים. זה הכלי הטוב ביותר לביצוע עבודה רצינית או משחק בין אם אתה בבית, בדרך או בכיתה,במכללה .
בעוד שטאבלטים וסמארטפונים עצמאים הם תמיד פופולריים, רוב האנשים מבינים שהכל מהקלדת עבודת מחקר ועד פריסת וידאו לגיימינג עובד טוב יותר על מחשב נייד. אז איזה מחשב נייד עליכם לקבל? הרכבנו מדריך לרכישת מחשבים ניידים שיעזור לכם.
יש מגוון רחב של גדלים, תכונות ומחירים, מה שהופך את בחירת המחשב הנייד הטוב ביותר לאתגר. לכן אתה צריך להבין מה הצרכים שלך.

• מסכי  12.5 עד 14 אינץ ‘  מציעים את האיזון הטוב ביותר בין שימושיות וניידות. מסכים גדולים יותר הם בסדר כשאתה לא נוסע הרבה ודגמים קטנים יותר נהדרים לילדים.
• אם אתה מוציא מעל 2000 ש”ח, צלם עבור מפרטי המינימום הבאים : Core i5 CPU 1920 x 1080 מסך 8GB  של זיכרון SSD  RAM במקום כונן קשיח.
• חיי סוללה של 8++ הם אידיאליים אם אתם מתכננים לקחת את המחשב הנייד לכל מקום.
• שקול מחשב נייד 2 ב -1  (כופף או ניתן להסרה) אם ברצונך להשתמש במחשב הנייד כטאבלט. אם לא, מחשב נייד רגיל עשוי להיות בחירה טובה יותר.
• מחשבי Chromebook  טובים לילדים ותלמידים והפונקציונליות שלהם מתרחבת במהירות. מחשבים ניידים עם מערכת הפעלה Windows ו- MacBooks שניהם מציעים שפע של פונקציונליות; איזו פלטפורמה אתה מעדיף זה עניין של טעם אישי.

.1 בחר פלטפורמה: מערכת ההפעלה Mac, Windows או Chrome?
זו לא שאלה שקל לענות עליה, במיוחד אם אינך מכיר מחשבי מקינטוש וגם מחשבים אישיים. אולם סקירה כללית מהירה זו על נקודות החוזק והחולשה של כל פלטפורמה צריכה לעזור.
מרבית המחשבים הניידים מגיעים עם אחת משלוש מערכות הפעלה: Windows , Chrome OS  אוMacOs  עבור MacBooks בלבד

.2 החליטו אם תרצו 2 ב -1
מחשבים ניידים למחשבים רבים נכללים בקטגוריה של מחשבים ניידים 2 ב -1 , מכשירים היברידיים שיכולים לעבור בין מצב צדפה מסורתי, מצב טאבלט ומיקומים אחרים שביניהם כמו מצבי אוהל או מעמד. 2-in-1s בדרך כלל מגיעים בשני סגנונות שונים: נתיקים עם מסכים שיורדים מהמקלדת לחלוטין וניידים גמישים עם צירים שמתכופפים לאחור 360 מעלות לשינוי מצבים.
מרבית המערכות הללו טובות יותר לשרת מטרה אחת מזו האחרת, כאשר גב-כפוף הוא תחילה מחשבים ניידים וניתוקים שניתנים להציע חוויית טאבלט מעולה. עם זאת, אם אינך רואה את הצורך להשתמש במחברת שלך כצפחה, בדרך כלל תקבל ביצועים רבים יותר עבור כספך באמצעות מחשב נייד מסורתי של צדפה.
3. בחר בגודל המתאים
לפני שתביט במפרט או בתמחור, עליך להבין עד כמה אתה זקוק למחשב הנייד שלך. מחשבים ניידים מסווגים בדרך כלל לפי גדלי התצוגה שלהם :
• 11 עד 12 אינץ ‘: המערכות הדקות והקלות מסביב כוללות מסכים בגודל 11 עד 12 אינץ’ ומשקלם בדרך כלל 2.5 עד 3.5 פאונד.
• 13 עד 14 אינץ ‘: מספק את האיזון הטוב ביותר בין ניידות ושימושיות, במיוחד אם אתה מקבל מחשב נייד שמשקלו מתחת ל -4 פאונד.
• 15 עד 16 אינץ ‘: הגודל הנפוץ ביותר, מחשבים ניידים בגודל 15 אינץ’ שוקל בדרך כלל 4 עד 5.5 פאונד. שקול גודל זה אם אתה רוצה מסך גדול יותר ואינך מתכנן להעביר את המחברת לעתים קרובות. מחשבים ניידים עם צגי 16 אינץ ‘הם נדירים אך אפל עשויה להתחיל את המגמה עם ה- MacBook Pro בגודל 16 אינץ’ .
• 17 עד 18 אינץ ‘: אם המחשב הנייד שלך נשאר על שולחנך כל היום כל יום, מערכת 17 או 18 אינץ’ עשויה לספק לך את סוג עיבוד העיבוד הדרוש לך כדי לשחק במשחקים מתקדמים או לבצע את הפרודוקטיביות ברמת תחנת העבודה.
4. בדוק את המקלדת ואת משטח המגע
המפרט המרשים ביותר בעולם אינו אומר בבירור אם למחשב הנייד שאתה קונה אותו אין ארגונומיה טובה. אם אתה מתכנן לבצע עבודה רבה במחשב שלך, וודא שהמקלדת מציעה משוב מוחשי מוצק, הרבה נסיעות מקשים (המרחק שהמפתח יורד כאשר לוחצים עליו, בדרך כלל 1 עד 2 מ”מ) ומספיק מקום בין המקשים. אם אתה קונה מחשב נייד של Windows, וודא שיש לו מנהלי התקנים למשטח המגע של Precision.
חפש משטח מגע מדויק שלא נותן לך סמן קופץ ומגיב בעקביות למחוות מרובות מגע כמו קמצוץ-זום. אם אתה קונה מחשב נייד עסקי, שקול להשיג אחד עם מקל הצבעה (aka nub) בין מקשי G ו- H כך שתוכל לנווט סביב שולחן העבודה מבלי להרים את האצבעות משורת הבית של המקלדת.
5. בחר את המפרט שלך
רכיבי מחברת כמו מעבד, כונן קשיח, זיכרון RAM ושבב גרפי יכולים לבלבל אפילו חובבי מחברות, אז אל תרגישו רע אם גיליונות המפרט נראים לכם כמו מרק האלף-בית.
להלן המרכיבים העיקריים שעוקבים אחריהם.
מעבד: ל”מוח “של המחשב שלך, המעבד משפיע מאוד על הביצועים, אך תלוי במה שאתה רוצה לעשות, אפילו הדגם הפחות יקר עשוי להיות מספיק טוב. להלן סיכום:
• מעבד Intel Gen 10th Gen – Ice Lake לעומת Comet Lake:  אינטל הציגה שני סוגים של מעבדי Gen 10 העשירים את הדור הבא של מחשבים ניידים. תוכלו לקרוא על מעבדים אלו ביתר פירוט אגם הקרח אגם השביט). לסיכום, אייק לייק — שבב בן 10 ננומטר — מציע גרפיקה משולבת של איריס פלוס ואילו קומת לייק — שבב בן 14 ננומטר — עוסק בביצועים גולמיים, במיוחד Core i7- שש ליבות. 10710U. אינך בטוח איזו מהן מתאימה לך? עיין במגוון רחב של מחשבים ניידים שמציעה חברתינו ג’י טק מחשבים ראה לינק מצורף http://www.g-tech.co.il/items~65.htm
•  , שיעזור גם לך לפענח את תוכניות השמות המבלבלות של אינטל.
• מעבדי Core i9 של Intel:  מספקים את Core i7 כמעבד ה- top-of-the-line החדש של אינטל, מעבדי Core i9 מספקים ביצועים מהירים יותר מכל שבב נייד אחר. זמין רק במחשבים ניידים מובחרים, בתחנות עבודה ובאסדות משחק מתקדמות, מעבד Core i9 שווה רק את מחיר הפרימיום שלהם אם אתה משתמש בכוח שמשתמש בתוכנות וביישומים התובעניים ביותר.
• Intel Core i7 : צעד למעלה מ- Core i5, שדגמים עם מספרים שמסתיימים ב- HQ או K משתמשים בהספק גבוה יותר ובעל ארבע ליבות, מה שמאפשר משחק ופרודוקטיביות מהירים עוד יותר. ישנם גם שבבי סדרת Core i7 Y בעלי הספק וביצועים נמוכים יותר. שימו לב למעבדים עם מספר 10 במודל (לדוגמה: Core i7-1060G7 עבור Ice Lake או Core i7-10710U עבור Comet Lake) מכיוון שהם חלק מהסדרה העדכנית ביותר של אינטל, Core Generation 10, ומציעים ביצועים טובים יותר. . שים לב שמעבדי ה- H-series 9th של אינטל זמינים כעת .
• Intel Core i5 : אם אתם מחפשים מחשב נייד רגיל עם השילוב הטוב ביותר של מחיר וביצועים, קבלו מחשב אחד עם מעבד Intel Core i5. דגמים שמסתיימים ב- U (לדוגמה:  Core i5-7200U ) הם הנפוצים ביותר. אלה עם ה- Y בשם הם בעלי עוצמה נמוכה ובעלי ביצועים גרועים יותר בעוד שדגמים עם HQ משתמשים יותר בסוללה ומופיעים במערכות משחקי ותחנות עבודה עבות יותר. המעבדים החדשים ביותר של אינטל של “איי לייק” מהדור העשירי ביותר של אינטל   כוללים ארבע ליבות, ומספר תכונות שימושיות, כולל תמיכה ב- Wi-Fi 6, שילוב Thunderbolt 3 ו- AI טוב יותר.
•  Intel Core i3 של אינטל : הביצועים הם רק צעד מתחת ל Core i5 וכך גם המחיר. אם אתה יכול לדרג את Core i5, אנו ממליצים עליו.
• Intel Xeon:  מעבדים חזקים ויקרים במיוחד לתחנות עבודה ניידות גדולות. אם אתה עושה הנדסה מקצועית, דוגמנות תלת מימד או עריכת וידיאו, אולי תרצה Xeon, אך לא תקבל חיי סוללה טובים או מחשב נייד קל.
• אינטל פנטיום / סלרון : שכיחים במחשבים ניידים זולים, השבבים הללו מציעים את הביצועים האיטיים ביותר, אך יכולים לעשות אם המשימות העיקריות שלך הן גלישה באינטרנט ועריכת מסמכים קלילה. אם אתה יכול לשלם יותר כדי להשיג Core i3 או i5, יהיה לך טוב יותר.
• סדרת Y של Intel Core m / Core i5 / i7 “”: ” הספק נמוך וחום נמוך מאפשרים למערכות עם מעבדים אלה להיות חסרי מאווררים. הביצועים טובים יותר מסלרון, אבל חריגה מתחת לסדרת Core U הרגילה.
• AMD Ryzen 4000 : ערכת שבבים חדשה המיועדת להתחרות עם Intel Core i5 ו- Core i7.
• סדרת AMD A, FX או E : נמצאים על מחשבים ניידים בעלות נמוכה, מעבדי AMD – החברה מכנה אותם APUs ולא מעבדים – מספקים ביצועים נאותים עבור הכסף שהם מספיק טובים לגלישה באינטרנט, צפייה במדיה ופרודוקטיביות.
עוד: איזה מעבד מחשב נייד מתאים לך?
זיכרון RAM : חלק מהמחשבים הניידים של פחות מ -250 דולר מגיעים עם 4GB RAM בלבד, אך באופן אידיאלי אתה רוצה לפחות 8GB אפילו במערכת תקציבית ו -16 ג’יגה-בתים אם אתה יכול להוציא רק קצת יותר. עבור רוב האנשים 32 ג’יגה-בתים ומעלה זה די והותר כאשר 64 ג’יגה-בייט ומעלה שמורה למשתמשים חשמליים.
כונן אחסון (המכונה גם כונן קשיח) : הביצועים של כונן האחסון אפילו יותר חשוב ממהירות ה- CPU שלך. אם אתה יכול להרשות זאת לעצמך ואינך זקוק לטונה של אחסון פנימי, קבל מחשב נייד עם כונן  SSD ולא כונן קשיח, מכיוון שתראה לפחות פי שלושה מהמהירות ומחשב נייד מהיר בהרבה בסך הכל .
מבין SSDs, יחידות ה- PCIe x4 החדשות (המכונות NVME) החדשות יותר מציעות משולש במהירות של כונני SATA מסורתיים. מחשבים ניידים פחות מ -250 דולר משתמשים בזיכרון eMMC, שהוא מצב מוצק טכנית אך לא מהיר יותר מכונן קשיח מכני.
תצוגה : ככל שיש לך יותר פיקסלים, כך תוכל להתאים יותר תוכן על המסך, כך הוא ייראה חד יותר. למרבה הצער, בחלק מהמחשבים הניידים התקציביים עדיין  יש תצוגות של 1366 x 768  וכך גם כמה  מחשבים ניידים עסקיים , אך אם אתה יכול להרשות זאת לעצמך, אנו ממליצים לשלם תוספת עבור לוח שפועל בגודל 1920 x 1080, המכונה גם Full HD או 1080p. מחשבים ניידים מתקדמים יותר כוללים מסכים בגודל 2560 x 1600, 3200 x 1800 או אפילו 3840 x 2160 (4K), שכולם נראים חדים אך צורכים יותר כוח, ומורידים את חיי הסוללה.
איכות התצוגה היא בערך הרבה יותר מרזולוציה. לוחות IPS נעים בצבע ובהירות, לכן קרא את הביקורות שלנו כדי לגלות אם למחשב הנייד שאתה שוקל יש תצוגה טובה. בדרך כלל אנו מחפשים ציון צבע sRGB n של מעל 100% והבהירות עולה על תוצאות של 300 ניטים. אם אתה רוצה את איכות התמונה הטובה ביותר ולא אכפת לך מחיי הסוללה, שקול תצוגת  OLED כדאי גם לפקוח עין על טכנולוגיית התצוגה הקרובה שתפגע במחשבים ניידים, כולל mini LED .
מסך מגע : אם אתה קונה מחשב נייד רגיל צדפה, ולא 2 ב -1, לא תפיק תועלת רבה ממסך מגע ותקבל שעה עד שעתיים פחות חיי סוללה. בשני ב -1, מסכי מגע תקניים. אם אתה עדיין רוצה מסך מגע, עיין בדף המחשבים הניידים הטוב ביותר למסך המגע שלנו .
שבב גרפי : אם אתה לא משחק משחקי מחשב, יוצר אובייקטים תלת-ממדיים או עושה עריכת וידאו ברזולוציה גבוהה, שבב גרפי משולב (כזה שמשתף בזיכרון מערכת) יהיה בסדר, במיוחד הגרפיקה האחרונה של אינטל Iris Plus. אם יש לך אחד מהצרכים שצוינו לעיל, עם זאת, מעבד גרפי נפרד של AMD או Nvidia הוא חיוני.
כמו במעבדים, ישנם שבבי גרפיקה מתקדמים וגם נמוכים. מערכות משחק או תחנת עבודה נמוכות-קצה כיום כוללות בדרך כלל Nvidia MX250 או GTX 1650 GPUs בעוד שבדגמים הבינוניים יש RTX 2050 או RTX 2060 ודגמים מתקדמים בעלי RTX 2070 או 2080 GPU. NVidia  מחזיקה רשימה של שבבי הגרפיקה שלה מהקצה הנמוך עד הגבוה, וכך גם AMD .
יציאות : בעוד שהעדר יציאות אינו בדרך כלל מפריד עסקאות בבחירת מחשב נייד, מועיל להשיג את החיבורים הדרושים לך במערכת, במקום להצטרך לשלל דונגלים. ברוב המחשבים הניידים המיינסטרים יהיו יציאות USB 3.0 ויציאת HDMI לווידיאו. עם זאת, מספר הולך וגדל של מחשבים ניידים משתמשים ביציאות USB Type-C או Thunderbolt 3 התואמות USB Type-C.
השגת סוג C היא פלוס מובהק מכיוון שתוכלו להשתמש בו כדי להתחבר למטענים ורציפים אוניברסליים. אם אתה יכול לחכות, USB 4 יגיע בקרוב עם שיעורי העברה מהירים יותר ויכולת צגי 4K שרשרת חיננית עם כבל אחד. חיבורים שימושיים אחרים כוללים חריצי כרטיסי SD, שקעי אוזניות ויציאות אתרנט (במיוחד אם אתה גיימר).
קישוריות : אם אתה צריך להשתמש במחשב הנייד שלך כשאתה בדרכים, שקול לקנות מחברת עם תמיכה של 4G LTE. תצטרך לשלם עבור תוכנית מנויים לנתונים, אך הדבר יאפשר לך גישה לאינטרנט הרחק מהנתב. אם אתה רוצה מחשב נייד עם האפשרויות הקישוריות העדכניות והגדולות ביותר, מצא מחשב כזה עם תמיכה ב- Wi-Fi 6. Wi-Fi 6 מציע תפוקות תיאורטיות מוגברות וחיבור יציב יותר מ- 802.11ac. אנו מציעים גם לחפש מחשב נייד עם Bluetooth 5, התקן האחרון שמציע קישוריות משופרת עם מכשירים המותאמים ל- Bluetooth, כמו עכברים ואוזניות.
כונני DVD / Blu-ray : מעט מחשבים ניידים מגיעים עם כוננים אופטיים, מכיוון שכל התוכנות והסרטים ניתנים להורדה, למרות שעשינו מעקב אחר המחשבים הניידים עם כונני DVD . עם זאת, אם אתה באמת צריך לקרוא / לכתוב דיסקים והמחשב הנייד שבחרת לא מגיע עם כונן DVD מובנה, אתה תמיד יכול לקנות דיסק חיצוני המתחבר באמצעות USB
6. אל תחפש על חיי הסוללה
אם אתה קונה מחברת גדולה ומגושמת או אסדת משחקים שתשתמש בה רק על שולחן ליד שקע, אינך צריך לדאוג לחיי הסוללה. עם זאת, אם אתה מתכנן להשתמש במחשב הנייד שבמחיקך, גם אם הוא בבית ועבודה, תרצה לפחות 7 שעות סיבולת, כאשר 8 שעות ויותר יהיו אידיאליות. כדי לקבוע את חיי הסוללה הצפויים של מחברת, אל תיקח את מילת היצרן עבורו. במקום זאת, קרא תוצאות ממקורות אובייקטיביים, כמו ביקורות שלנו.
7. תוכנית מבוססת על התקציב שלך
בימינו תוכלו לקנות מחשב נייד שמיש תחת פחות מ -2000 ש”ח, אך אם תוכלו לתקצב יותר תקבלו מערכת עם איכות בנייה טובה יותר, ביצועים חזקים יותר ותצוגה טובה יותר. להלן מה שתוכלו לקבל עבור כל טווח מחירים.
8. למצוא את המותג
המחשב הנייד שלך טוב רק כמו החברה שעומדת מאחוריו. תמיכה טכנית מדויקת ומועדית היא בעלת חשיבות עליונה, בשנה החולפת הגיעה אפל למקום הראשון, ואחריה הסיפור הגדול של השנה:, בעוד דל סיימה את השלוש הראשונות.
תמיכה היא רק חלק ממה שהופך את מותג המחברות לשווי הכסף שלך. עליכם לקחת בחשבון כיצד היצרן מתמודד עם התחרות מבחינת העיצוב, הערך והבחירה, סקירת הביצועים וקריטריונים אחרים.

אם לא הסתדרתם לבד, חברתינו ג’י טק מחשבים תשמח לעזור
כתובתינו : דרך השלום 101 תל אביב
טלפון : 03-5711120
בהצלחה

מאמרים נוספים